Na osnovu člana 24a stava 2 Zakona o porezu na dodatu vrijednost ("Službeni list RCG", br. 65/01, 38/02, 72/02, 21/03 i 76/05 i „Službeni list CG“, br. 16/07, 29/13, 9/15, 53/16, 1/17 i 50/17 ), Ministarstvo finansija donijelo je
Montenegro · Public Finance
Rulebook on amendments and supplement to the rulebook on the application of the law on value added tax
Član 1
U Pravilniku o primjeni Zakona o porezu na dodatu vrijednost („Službeni list RCG“, br.65/02,13/03, 59/04, 79/05 i 16/06 i „Službeni list CG“, br. 64/08, 30/13 i 32/15) poslije člana 29 dodaju se dva nova člana koji glase:
“Član 29a
Poreski zastupnik stranog lica može biti imenovan ako:
- je registrovani obveznik za PDV najmanje 12 mjeseci prije podnošenja zahtjeva za imenovanje poreskog zastupnika;
- na dan podnošenja zahtjeva nema dospjele, a neplaćene poreske obaveze koje utvrđuje Poreska uprava; i
- nije pravosnažno osuđivan za krivično djelo iz oblasti poreza.
Član 29b
(1) Lice iz člana 29 stav 1 ovog pravilnika podnosi zahtjev za imenovanje poreskog zastupnika Poreskoj upravi - Područnoj jedinici Podgorica, na Obrascu ZIPZ PDV - Zahtjev za imenovanje poreskog zastupnika za porez na dodatu vrijednost, koji je dat u prilogu ovog pravilnika i čini njegov sastavni dio.
(2) Zahtjev za imenovanje poreskog zastupnika sadrži:
- naziv, odnosno ime i prezime stranog lica;
- ime i prezime odgovornog lica u stranom pravnom licu;
- adresu sjedišta, odnosno prebivališta stranog lica;
- broj pod kojim je strano lice evidentirano za obavezu plaćanja PDV kod nadležnog organa u državi u kojoj ima sjedište, odnosno prebivalište i naziv tog organa;
- PIB, odnosno evidencioni broj koji je stranom licu dodijelio poreski organ;
- naziv, odnosno ime i prezime zastupnika;
- ime i prezime odgovornog lica u pravnom licu- zastupniku;
- adresu sjedišta, odnosno prebivališta zastupnika;
- PIB, odnosno JMB zastupnika; i
- JMB odgovornog lica u pravnom licu - zastupniku.
(3) Uz Obrazac ZIPZ PDV dostavlja se:
- dokaz da je pravno lice registrovano u matičnoj državi (ovjerena i prevedena kopija);
- fotokopiju rješenja o registraciji za PIB i rješenja za registraciju za PDV u matičnoj državi;
- dokaz da zastupnik nije osuđivan za poresko krivično djelo,
- ovjereno punomoćje kojim je zastupnik ovlašćen da obavlja poslove u vezi sa ispunjavanjem obaveza i ostvarivanjem prava koje strano lice, u skladu sa zakonom, ima kao obaveznik PDV-a.
(4) Zahtjev za imenovanje poreskog zastupnika podnosi se najkasnije u roku od 15 dana prije početka obavljanja djelatnosti tog stranog lica u Crnoj Gori.”
Član 2
U članu 56 stav 1 riječi “19%” zamjenjuju se riječima : “21%”.
Stav 2 mijenja se i glasi:
“(2) Preračunata stopa za opštu stopu izračunava se na sljedeći način:
Preračuna- propisana stopa PDVx100 21x100 2100
ta stopa = --------------------------------- = ---------- = ----- = 17,35”
100+propisana stopa PDV 21+100 121
Član 3
U članu 100 stav 1 riječi : “stav 3” briše se.
Član 4
Odjeljak 14 i član 106 brišu se.
Član 5
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Crne Gore".