Na osnovu člana 17 stav 4 i člana 24 stav 4 Zakona o zaradama zaposlenih u javnom sektoru („Službeni list CG”, br. 16/16, 83/16, 21/17, 42/17, 12/18, 39/18, 42/18, 34/19, 130/21, 146/21, 92/22, 152/22 i 48/24), Vlada Crne Gore, na sjednici od 3. septembra 2026. godine, donijela je
Montenegro · Defense and National Security
Decree on amendments to the decree on salaries of persons in the service of the Army of Montenegro
Član 1
U Uredbi o zaradama lica u službi u Vojsci Crne Gore („Službeni list CG”, br. 55/16, 48/18, 87/20, 68/22, 63/23, 122/24 i 139/25) u članu 3 stav 2 poslije riječi „saniteta“ zarez se briše i dodaju riječi: „ili na dužnostima u oblasti sajber operacija i vještačke inteligencije,“.
Član 2
U članu 5 u tabeli u kojoj je data osnovna zarada oficira, oficira po ugovoru, podoficira i podoficira po ugovoru prema položajnoj grupi, pod rednim brojem 1. koeficijent za I položajnu grupu „8.00” zamjenjuje se koeficijentom „9.20”.
Član 3
U članu 7 stav 1 mijenja se i glasi:
„Zavisno od kategorije osposobljenosti za zvanje pilota, osnovna zarada profesionalnog vojnog lica prema dužnosti izražava se u koeficijentima, i to:
| Kategorija osposobljenosti za zvanje pilota | Koeficijent | |
|---|---|---|
| 1. | pilot | 8.50 |
| 2. | pilot na jednomotornom vazduhoplovu | 9,00 |
| 3. | drugi pilot (kopilot) na višemotornom vazduhoplovu | 9,50 |
| 4. | prvi pilot (vođa posade vazduhoplova) na višemotornom vazduhoplovu | 10,00 |
| 5. | instruktor letenja na jednomotornom vazduhoplovu | 10,50 |
| 6. | instruktor letenja na višemotornom vazduhoplovu | 11,00 |
Član 4
U članu 8 stav 1 mijenja se i glasi:
“Zavisno od kategorije osposobljenosti za zvanje inženjera vazduhoplovno-tehničke službe, osnovna zarada profesionalnog vojnog lica prema dužnosti izražava se u koeficijentima, i to:
| Kategorija osposobljenosti za zvanje inženjera vazduhoplovno-tehničke službe | Koeficijent | |
|---|---|---|
| 1. | inženjer - C | 3.00 |
| 2. | vazduhoplovni inženjer - C1 | 5.50 |
| 3. | vazduhoplovni inženjer održavanja - C2 | 8.00 |
| 4. | vazduhoplovni inženjer-letač - C2.1 | 8.50 |
Član 5
U članu 9 stav 1 mijenja se i glasi:
„Zavisno od kategorije osposobljenosti za zvanje tehničara vazduhoplovno-tehničke službe, osnovna zarada profesionalnog vojnog lica prema dužnosti izražava se u koeficijentima, i to:
| Kategorija osposobljenosti za zvanje tehničara vazduhoplovno-tehničke službe | Koeficijent | |
|---|---|---|
| 1. | tehničar - B | 1.00 |
| 2. | vazduhoplovni tehničar - B1 | 1.00 |
| 3. | vazduhoplovni tehničar linijskog održavanja - B1.1 | 2.00 |
| 4. | vazduhoplovni tehničar baznog održavanja - B1.2 | 2.50 |
| 5. | vazduhoplovni tehničar-letač - B1.3 | 3.50 |
Član 6
Poslije člana 9b dodaje se novi član koji glasi:
„Član 9c
Osnovna zarada profesionalnog vojnog lica prema dužnostima u oblasti sajber operacija i vještačke inteligencije izražava se u koeficijentima i za načelnika organizacione jedinice i štabnog oficira za sajber operacije i vještačku inteligenciju (AI) u Generalštabu Vojske iznosi 5.50.
Profesionalno vojno lice koje ostvaruje osnovnu zaradu iz stava 1 ovog člana nema pravo na dodatak za upravljanje informaciono-komunikacionim sistemima niti na dodatak za kriptozaštitu i sajber bezbjednost.“
Član 7
Član 11 mijenja se i glasi:
„Profesionalnom vojnom licu pripada dodatak za vojnu službu, i to:
- načelniku Generalštaba Vojske - u iznosu od 30% osnovne zarade,
- načelniku Štaba ujedno zamjeniku načelnika Generalštaba Vojske i generalnom direktoru u Ministarstvu odbrane - u iznosu od 25% osnovne zarade,
- zamjeniku načelnika Štaba, načelniku Kabineta načelnika Generalštaba Vojske, šefu Kabineta ministra odbrane, načelniku u Generalštabu Vojske, odnosno Ministarstvu odbrane, glavnom inspektoru, savjetniku ministra odbrane, savjetniku načelnika Generalštaba Vojske, komandantu bataljona i jedinice istog ranga, komandantu broda, zamjeniku komandanta jedinice ranga bataljona i komandiru čete - u iznosu od 20% osnovne zarade,
- zamjeniku komandira čete, komandiru, načelniku, šefu, glavnom kontroloru materijalno-finansijskih sredstava, glavnom, odnosno prvom podoficiru u jedinicama Vojske, instruktoru u Generalštabu i jedinicama Vojske i komandiru broda, odnosno komandiru plovnog sredstva - u iznosu od 18% osnovne zarade,
- pripadnicima deklarisane jedinice Vojske - u iznosu od 15% osnovne zarade,
- ostalim profesionalnim vojnim licima - u iznosu od 10% osnovne zarade.
Profesionalno vojno lice može ostvariti samo jedan za njega najpovoljniji dodatak iz stava 1 ovog člana.“
Član 8
U članu 18 stav 1 alineja 1 riječi: „Odredu posebne namjene“ zamjenjuju se riječima: „jedinici posebne namjene“.
U alineji 2 riječi: „Odreda posebne namjene“ zamjenjuju se riječima: „jedinici posebne namjene“.
Član 9
Član 22 mijenja se i glasi:
„Profesionalnom vojnom licu koje učestvuje u izvršavanju vazduhoplovnih operacija traganja i spašavanja i drugih vazduhoplovnih operacija radi pružanja podrške civilnim institucijama i stanovništvu (gašenje požara, medicinska evakuacija, transport, dostava pomoći, pretrage i druge operacije po zahtjevu nadležnih organa), kao i u vrijeme vršenja obuke za izvršenje ovih operacija, za svaki započeti sat leta pripada dodatak na zaradu u određenom iznosu od obračunske vrijednosti koeficijenta, i to za:
1) vrijeme vršenja obuke za izvršavanje vazduhoplovnih operacija:
- pilotu – 50%,
- drugim članovima letačke posade – 30%;
2) vrijeme izvršavanja poslova u vazduhoplovnim operacijama:
- pilotu – 100%,
- drugim članovima letačke posade – 50%.“
Član 10
Poslije člana 26a dodaje se novi član koji glasi:
„Član 26b
Osnovna zarada civilnog lica prema dužnostima u oblasti sajber operacija i vještačke inteligencije izražava se u koeficijentima i za načelnika organizacione jedinice i druge dužnosti za sajber operacije i vještačku inteligenciju u Generalštabu Vojske iznosi 5.50.
Civilno lice u Generalštabu Vojske koje ostvaruje osnovnu zaradu u skladu sa stavom 1 ovog člana nema pravo na dodatak za upravljanje informaciono-komunikacionim sistemima niti na dodatak za kriptozaštitu i sajber bezbjednost.“
Član 11
U članu 28 stav 2 poslije riječi „saniteta“ dodaju se riječi: „ili prema dužnostima u oblasti sajber operacija i vještačke inteligencije“.
Član 12
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom listu Crne Gore“.