Montenegro · Public Finance
Law on amendments and additions to the law on excises
Član 1
U Zakonu o akcizama ("Službeni list RCG", br. 65/01 i 76/05), u članu 1 i drugim članovima riječ "Republike", u odgovarajućem padežu, briše se.
Član 2
U članu 39 u stavu 3 uvodna rečenica mijenja se i glasi: "Pjenušava vina su svi proizvodi iz tarifnih oznaka CN 2204 10, 2204 21 10 00, 2204 29 10 00 i tarifnog broja CN 2205", i to:"
Član 3
U članu 40 u stavu 1 riječi: "Ostalim fermentisanim" zamjenjuju se riječima: "Ostalim nepjenušavim fermentisanim".
Poslije stava 1 dodaje se novi stav koji glasi:
"(2) Ostalim pjenušavim fermentisanim pićima smatraju se proizvodi iz tarifnog broja CN 2206 00 31, 2204 10, 2204 21 10, 2204 29 10 i 2205, koji nijesu svrstani u vina i pjenušava vina i to:
1) koja su pakovana u bocama sa pečurkastim zatvaračem uvezenim ili pričvršćenim pod pritiskom ugljen dioksida od 3 ili više bara;
2) sa sadržajem alkohola, koji prelazi 1,2 vol%, a ne prelazi 13 vol%;
3) sa sadržajem alkohola, koji prelazi 13 vol%, a ne prelazi 15 vol%, pod uslovom da je količina alkohola sadržana u finalnom proizvodu u potpunosti fermentisanog porijekla.
Član 4
U članu 41 dodaje se novi stav koji glasi:
"(2) Izuzetno od člana 40 ovog zakona, srednjim alkoholnim pićima smatraju se:
1) sva nepjenušava fermentisana pića iz člana 40 stav 1 ovog zakona, sa sadržajem alkohola koji prelazi 5,5 vol % i koja nijesu u potpunosti fermentisanog porijekla;
2) sva pjenušava fermentisana pića iz člana 40 stav 2 ovog zakona, sa sadržajem alkohola koji prelazi 8,5 vol% i koja nijesu u potpunosti fermentisanog porijekla. "
Član 5
U članu 43 u stavu 2 tačka 4 mijenja se i glasi:
"4) o (nula) Eura po hektolitru ostalih nepjenušavih fermentisanih pića."
Poslije tačke 4 dodaje se nova tačka 5 koja glasi:
"5) 35 Eura po hektolitru ostalih pjenušavih fermentisanih pića."
Postojeće tač. 5 i 6 postaju tač. 6 i 7.
Član 6
U članu 50 u stavu 3 riječi: "1,00 Eura" zamjenjuju se riječima: "5,00 Eura".
U stavu 4 riječ "26%" zamjenjuje se riječju "35%".
Stav 5 mijenja se i glasi:
"(5) Akciza na ostale duvanske proizvode plaća se po kilogramu tih proizvoda, i iznosi:
- za cigare i cigarilose - 11,00 Eura,
- za fino rezani duvan - 32,00 Eura,
- za drugi duvan za pušenje - 20,00 Eura."
Član 7
Poslije člana 50 dodaje se novi član koji glasi:
"Član 50a
(1) Ako je obračunata akciza na cigarete iz člana 50 st. 3 i 4 ovog zakona manja od minimalne akcize utvrđene ovim zakonom, plaća se minimalna akciza.
(2) Minimalna akciza iz stava 1 ovog člana iznosi 100% ukupne akcize (specifične i ad valorem) utvrđene za kategorije cigareta sa najpopularnijom cijenom (najpopularnija cijenovna kategorija).
(3) Najpopularnija cijena iz stava 2 ovog člana je maloprodajna cijena cijenovne kategorije cigareta koje imaju najveći obim prodaje u Crnoj Gori u prethodnoj godini.
(4) Vlada Crne Gore propisuje način i postupak utvrđivanja iznosa najpopularnije cijene cigareta iz stava 3 ovog člana.
(5) Ministarstvo finansija, na predlog organa uprave nadležnog za duvan, utvrđuje iznos najpopularnije cijene cigareta iz stava 3 ovog člana, najkasnije do 31. decembra prethodne godine i objavljuje je u "Službenom listu Crne Gore".
(6) Cijena iz stava 5 ovog člana primjenjuje se od 1. januara naredne godine."
Član 8
Član 52 mijenja se i glasi:
"(1) Akcizna osnovica je količina mineralnih ulja, izražena u litrima ili kilogramima.
(2) Ako je količinska jedinica za akcizu u litrima, litar se mjeri na temperaturi od +15°C.
(3) Visina akcize za proizvode iz stava 1 ovog člana iznosi za:
1) olovni benzin (tarifne oznake CN 2710 11 31 00, 2710 11 51 10, 2710 11 51 90 i 2710 11 59 00) 364 Eura na 1000 litara;
2) bezolovni benzin (tarifne oznake CN 2710 11 31 00, 2710 11 41 00, 2710 11 45 00 i 2710 11 49 00) 359 Eura na 1000 litara;
3) kerozin (tarifne oznake CN 2710 19 21 00 i 2710 19 25 00) koji se koristi:
- kao motorno gorivo 120 Eura na 1000 litara;
- za grijanje 69 Eura na 1000 litara;
4) gasna ulja (tarifne oznake CN 2710 19 41 do 2710 19 49) koja se koriste:
- kao motorno gorivo 270 Eura na 1000 litara;
- kao motorno gorivo za industrijske i komercijalne svrhe 130 Eura na 1000 litara;
- za grijanje 90 Eura na 1000 litara;
5) ulje za loženje (tarifne oznake CN 2710 19 61 00 do 2710 19 69 00) 15 Eura na 1000 kilograma;
6) tečni naftni gas (tarifne oznake CN 2711 12 11 00 do 2711 19 00 00) koji se koristi:
- kao motorno gorivo 95 Eura na 1000 kilograma;
- kao motorno gorivo za industrijske i komercijalne svrhe 45 Eura na 1000 kilograma;
- za grijanje 20 Eura na 1000 kilograma."
Član 9
Član 52a briše se.
Član 10
U članu 57 u stavu 1 poslije riječi "piva" dodaju se riječi: "i stonog vina".
U stavu 7 poslije riječi "kontrolne" dodaju se riječi: "i posebne".
Član 11
U članu 62 u stavu 1 poslije riječi "uvoza" stavlja se zarez i dodaju riječi: "osim za cigarete,".
Član 12
Naslov poglavlja iznad člana 66 "XVII PLAĆANJE AKCIZE U PROMETU AKCIZNIH PROIZVODA SA REPUBLIKOM SRBIJOM" i čl. 66, 67 i 68 brišu se.
Član 13
Član 76 briše se.
Član 14
Poslije člana 85 dodaju se tri nova člana koji glase:
"Član 85a
Izuzetno od člana 50 st. 3 i 4 ovog zakona, akciza na cigarete za period od 1. januara do 31. decembra 2009. godine iznosi:
- specifična 3 Eura za 1000 komada,
- proporcionalna 30% od njihove maloprodajne cijene.
Član 85b
(1) Proizvođači i uvoznici duvanskih proizvoda dužni su na dan primjene ovog zakona izvrše popis zatečenih zaliha cigareta za koje nije plaćena akciza, po vrstama i količini, i na te zalihe obračunaju razliku akcize prema odredbama ovog zakona.
(2) Obračun razlike akcize iz stava 1 ovog člana dostavlja se nadležnom poreskom organu do 31. januara 2009. godine.
(3) Akciza iz stava 2 ovog člana plaća se do 28. februara 2009. godine.
Član 85c
Propisi za sprovođenje ovog zakona donijeće se u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog zakona."
Član 15
Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Crne Gore", a primjenjivaće se od 1. januara 2009. godine.