Na osnovu člana 82 stav 1 tačka 2 Ustava Crne Gore i Amandmana IV stav 1 na Ustav Crne Gore, Skupština Crne Gore 28. saziva, na Prvoj sjednici Prvog redovnog (proljećnjeg) zasijedanja u 2025. godini, dana 30. jula 2025. godine, donijela je, a na Prvoj sjednici Drugog redovnog (jesenjeg) zasijedanja u 2025. godini, dana 13. oktobra 2025. godine, ponovno izglasala
Montenegro · Public Finance
Law on amendments to the law on real estate tax
Član 1
U Zakonu o porezu na nepokretnosti („Službeni list CG”, br. 25/19, 49/22 i 152/22), član 1 mijenja se i glasi:
„Član 1
Ovim zakonom se uvodi obaveza plaćanja poreza na nepokretnosti.
Bliže kriterijume za utvrđivanje poreza na nepokretnosti propisuje nadležni organ jedinice lokalne samouprave u skladu sa ovim zakonom.”
Član 2
U članu 3 stav 2 alineja 2 riječi: „objekti u izgradnji” brišu se, a riječ „drugi” zamjenjuje se riječju „inženjerski”.
Član 3
U članu 6b stav 3 tačka 3 riječi: „objekte u izgradnji,” i riječi: „i druge objekte”, brišu se.
Član 4
U članu 10 tačka 2 alineja 2, poslije riječi: „do 2%”, tačka-zarez se zamjenjuje tačkom.
Tačka 3 briše se.
Član 5
Član 12 stav 3 mijenja se i glasi:
„Za nepokretnosti čiji je vlasnik ili korisnik lice upisano u registar poljoprivrednih proizvođača, pravno lice i preduzetnik koji se bavi proizvodnjom, doradom, pakovanjem ili preradom poljoprivrednih proizvoda proizvedenih u Crnoj Gori, a koje se koriste za obavljanje ove djelatnosti, poreska stopa može se umanjiti u odnosu na poresku stopu utvrđenu u skladu sa članom 9 ovog zakona od 20% do 90% poreske obaveze.”
Član 6
U članu 13 stav 1 tačka 8 poslije riječi „aerodrome,” dodaju se riječi: „brze saobraćajnice, mostovi, vijadukti, podzemni i nadzemni prolazi, nasipi i potprone konstrukcije, konstrukcije za sprečavanje nestabilnosti terena – klizišta i drugih prirodnih nepogoda, objekti uređenja i osiguranja obala.”.
St. 3, 4 i 5 brišu se.
Dosadašnji stav 6 postaje stav 3.
Član 7
Poslije člana 28a dodaje se novi član koji glasi:
„Član 28b
U pogledu utvrđivanja poreske obaveze po osnovu poreza na nepokretnosti čiji je vlasnik ili korisnik lice upisano u registar poljoprivrednih proizvođača, pravno lice i preduzetnik koji se bavi proizvodnjom, doradom, pakovanjem ili preradom poljoprivrednih proizvoda proizvedenih u Crnoj Gori, a koje se koriste za obavljanje ove djelatnosti, prema poreskim obveznicima kojima nije utvrđena obaveza po osnovu poreza na nepokretnosti, kao i u postupcima koji nijesu pravosnažno okončani, primjenjivaće se odredba člana 12 stav 3 ovog zakona.”
Član 8
Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom listu Crne Gore”.