Na osnovu člana 82 stav 1 tačka 2 i člana 91 stav 2 Ustava Crne Gore, Skupština Crne Gore 24. saziva, na šestoj sjednici drugog redovnog zasjedanja u 2009. godini, dana 17. decembra 2009. godine, donijela je
Montenegro · Health and Social Security
Law on amendments to the law on contributions for compulsory social insurance
Član 1
U Zakonu o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje ("Službeni list CG", br. 13/07 i 79/08) u članu 3 u stavu 1 i u drugim odredbama Zakona riječi: "Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje", u različitom padežu, zamjenjuju se riječima: "Fond za penzijsko i invalidsko osiguranje Crne Gore", u odgovarajućem padežu.
U stavu 2 i u drugim odredbama Zakona riječ "Republičkog", u različitim padežima, briše se.
Član 2
Član 15 mijenja se i glasi:
"Stope doprinosa po kojima se plaća doprinos za penzijsko i invalidsko osiguranje na propisanu osnovicu iznose:
1) za obveznike iz člana 5 stav 1 tač. 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9 i 10 i čl. 12 i 13 ovog zakona na teret poslodavca 5,5% i na teret osiguranika 15,0%;
2) za obveznike iz člana 5 stav 1 tač. 4, 7, 12, 13 i 15 ovog zakona na teret osiguranika 20,5%;
3) za obveznike iz člana 5 stav 1 tačka 11 ovog zakona na teret isplatioca naknade 20,5%;
4) za obveznike iz člana 5 stav 1 tačka 14 ovog zakona na teret vjerske zajednice 20,5%."
Član 3
Član 17 mijenja se i glasi:
"(1) Stope doprinosa po kojima se plaća doprinos za zdravstveno osiguranje na propisanu osnovicu iznose:
1) za obveznike iz člana 6 stav 1 tač. 1 do 7, tač. 9, 10, 11 i čl. 12 i 13 ovog zakona na teret poslodavca 3,8% i na teret osiguranika 8,5%;
2) za obveznike iz člana 6 stav 1 tač. 8, 12 i 13 ovog zakona na teret osiguranika 12,3%;
3) za obveznike iz člana 6 stav 1 tač. 14, 15, 17, 18 i 22 ovog zakona 3,8%;
4) za obveznike iz člana 6 stav 1 tačke 16 ovog zakona 1,0%;
5) za obveznike iz člana 6 stav 1 tačke 19 ovog zakona 12,3%;
6) za obveznike iz člana 6 stav 1 tač. 20, 21 i 23 ovog zakona 12,3%.
(2) Za zaposlene koji se nalaze na neplaćenom odsustvu dužem od 30 dana poslodavac plaća doprinos po stopi od 12,3%."
Član 4
Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Crne Gore", a primjenjivaće se od 1. januara 2010. godine.