Na osnovu člana 17 stav 4 i člana 24 stav 3 Zakona o zaradama zaposlenih u javnom sektoru („Službeni list CG“, br. 16/16, 83/16, 21/17, 42/17, 12/18, 39/18, 42/18 i 34/19), Vlada Crne Gore je 30. jula 2020. godine, bez održavanja sjednice, na osnovu pribavljenih saglasnosti većine članova Vlade, donijela
Montenegro · Оборона и внешняя безопасность
Постановление об изменениях и дополнениях постановления о заработных платах лиц на службе в Армии Черногории
Član 1
U Uredbi o zaradama lica u službi u Vojsci Crne Gore („Službeni list CG“, br. 55/16 i 48/18) u članu 3 stav 2 poslije riječi „letača“ zarez i riječi: „pomorskog diverzanta“ brišu se.
Član 2
U članu 6 u uvodnoj rečenici poslije riječi „Vojsci“ dodaje se zarez i riječi: „odnosno od dana proizvođenja ili prevođenja“.
Član 3
U članu 7 tabela „Kategorija osposobljenosti pilota“ mijenja se i glasi:
| Kategorija osposobljenosti pilota | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Koeficijent | ||||||||||
| V kategorija | IV kategorija | III kategorija | II kategorija | I kategorija | ||||||
| Kategorije vazduhoplova | Pilot | Pilot nastavnik i stariji nastavnik letenja | Pilot | Pilot nastavnik i stariji nastavnik letenja | Pilot | Pilot nastavnik i stariji nastavnik letenja | Pilot | Pilot nastavnik i stariji nastavnik letenja | Pilot | Pilot nastavnik i stariji nastavnik letenja |
| I – naoružani vojni vazduhoplovi | 8,35 | 8,55 | 8,50 | 8,75 | 8,65 | 8,95 | 8,85 | 9,15 | 9,05 | 9,35 |
| II – ostali vojni vazduhoplovi | 8,20 | 8,45 | 8,30 | 8,65 | 8,55 | 8,85 | 8,75 | 9,05 | 8,95 | 9,25 |
Član 4
Član 10 briše se.
Član 5
U članu 11 stav 1 alineja 1 poslije riječi: „zamjenika načelnika Generalštaba Vojske,“ dodaju se riječi: „generalnog direktora u Ministarstvu odbrane,“.
Član 6
Član 12 mijenja se i glasi:
„Profesionalnom vojnom licu:
- vršiocu dužnosti, koji tu dužnost vrši pored dužnosti formacijskog mjesta na koje je postavljen pripada dodatak u iznosu od 15% od osnovne zarade,
- sekretaru Savjeta za odbranu i bezbjednost, predsjedniku, sekretaru i članovima vojno-disciplinske komisije i disciplinskom tužiocu pripada dodatak u iznosu od 15% od osnovne zarade koju ostvaruje na formacijskom mjestu na koje je postavljen,
- zamjeniku člana vojno-disciplinske komisije pripada dodatak u iznosu od 5% od osnovne zarade koju ostvaruje na formacijskom mjestu na koje je postavljen.
Profesionalnom vojnom licu, koje je pored dužnosti formacijskog mjesta na koje je postavljeno i vršilac dužnosti iz člana 11 ove uredbe, pripada i dodatak u iznosu od 10%, odnosno 8% od osnovne zarade zavisno od dužnosti za koju je određeno kao vršilac dužnosti.
Profesionalno vojno lice može ostvariti samo jedan za njega najpovoljniji dodatak iz člana 11 ove uredbe i stava 2 ovog člana.“
Član 7
U članu 13 stav 1 alineja 4 mijenja se i glasi:
„- pripadnika Pomorskog odreda ili vojnog policajca – dodatak za dužnosti u jedinici specijalne namjene,“.
Poslije alineje 8 dodaje se nova alineja koja glasi:
„- zdravstvene zaštite i vojnog saniteta - medicinski dodatak,“.
Dosadašnja alineja 9 postaje alineja 10.
Stav 2 mijenja se i glasi:
„Pripadnik Pomorskog odreda može ostvariti dodatak za dužnosti u jedinici specijalne namjene, ronilački dodatak i dodatak za unutrašnju službu; vojni policajac može ostvariti dodatak za dužnosti u jedinici specijalne namjene i dodatak za unutrašnju službu, a ostala profesionalna vojna lica mogu ostvariti dodatak za unutrašnju službu i za njih najpovoljniji dodatak iz stava 1 al. 1, 3, 5, 6, 7, 8 i 9 ovog člana, u skladu sa čl. 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 22a i 23 ove uredbe.“
Član 8
Član 18 mijenja se i glasi:
„Dodatak za dužnosti u jedinici specijalne namjene u određenom iznosu od obračunske vrijednosti koeficijenta, pripada:
- u Pomorskom odredu: pripadnicima 1. Tima (Voda), 2. Tima (Voda), 3. Tima (Voda) i 4. Tima (Voda) i Odjeljenja instruktora u Pomorskom odredu, komandiru i zamjeniku komandira Pomorskog odreda i prvom podoficiru Pomorskog odreda - 250%,
- ostalim pripadnicima Pomorskog odreda - 100%,
- pripadniku Čete vojne policije i referentu vojne policije u Generalštabu Vojske i jedinicama Vojske - 65%.“
Član 9
Poslije člana 22 dodaje se novi član koji glasi:
„Član 22a
Profesionalnom vojnom licu pripada medicinski dodatak u određenom iznosu od obračunske vrijednosti koeficijenta, i to:
- doktoru medicine subspecijalisti - 500%,
- doktoru medicine specijalisti - 450%,
- doktoru medicine - 350%,
- doktoru stomatologije - 250%,
- diplomiranom psihologu i specijalisti zdravstvene njege - VII1 nivo kvalifikacije obrazovanja - 150%,
- medicinskoj sestri - VI nivo kvalifikacije obrazovanja - 100%,
- zdravstvenom tehničaru, zubno-stomatološkom tehničaru, farmaceutskom tehničaru, ginekološko-akušerskoj sestri/tehničaru, laboratorijskom tehničaru i Rtg tehničaru - 75%.“
Član 10
U članu 23 stav 1 alineja 3 riječ „neradni“ zamjenjuje se riječima: „vjerski, državni i drugi praznici u Crnoj Gori“.
U stavu 2 u uvodnoj rečenici poslije riječi: „Generalštaba Vojske,“ dodaju se riječi: „članu pripravnog medicinskog tima (doktor medicine, medicinski tehničar i vozač), dežurnom vozaču u Generalštabu Vojske,“, a u alineji 3 riječ „neradni“ zamjenjuje se riječima: „vjerski, državni i drugi praznici u Crnoj Gori“.
U st. 3 i 4 riječ „neradni“ zamjenjuje se riječima: „vjerski, državni i drugi praznik u Crnoj Gori“.
U stavu 5 riječ „neradni“ zamjenjuje se riječima: „vjerski, državni i drugi praznici u Crnoj Gori“.
Član 11
U članu 27 poslije riječi „šefa“ zarez se briše i dodaju riječi: „ili instruktora u Centru za obuku,“, a riječ „formacijskom“ zamjenjuje se riječju „radnom“.
Poslije stava 1 dodaje se novi stav koji glasi:
„Pored dodataka na osnovnu zaradu iz stava 1 ovog člana, civilnom licu u službi u Vojsci pripada medicinski dodatak u određenom iznosu od obračunske vrijednosti koeficijenta, i to:
- doktoru medicine subspecijalisti - 350%,
- doktoru medicine specijalisti - 300%,
- doktoru medicine - 250%,
- doktoru stomatologije - 175%,
- diplomiranom psihologu i specijalisti zdravstvene njege - VII1 nivo kvalifikacije obrazovanja - 100%,
- medicinskoj sestri - VI nivo kvalifikacije obrazovanja - 75%,
- zdravstvenom tehničaru, zubno-stomatološkom tehničaru, farmaceutskom tehničaru, ginekološko-akušerskoj sestri/tehničaru, laboratorijskom tehničaru i Rtg tehničaru - 50%.“
Član 12
U članu 28 stav 2 poslije riječi „letača“ zarez i riječi: „pomorskog diverzanta“ brišu se.
Član 13
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom listu Crne Gore“, a primjenjivaće se od 1. septembra 2020. godine.