Na osnovu člana 82 stav 1 tačka 2 i člana 91 stav 2 Ustava Crne Gore, Skupština Crne Gore 25. saziva, na 10. sjednici prvog redovnog (proljećnjeg) zasijedanja u 2013. godini, dana 30. jula 2013. godine, donijela je
Montenegro · Государственные финансы
Закон о внесении изменений и дополнений в закон об акцизах
Član 1
U Zakonu o akcizama („Službeni list RCG", br. 65/01 i 76/05 i "Službeni list CG", br. 76/08, 50/09, 78/10, 61/11 i 28/12) u članu 15 poslije tačke 5 dodaje se nova tačka koja glasi:
„6) pravno lice ili preduzetnik, koji nije obveznik akcize, stavi u promet duvanske proizvode i alkoholna pića (osim piva i mirnog vina), bez kontrolne akcizne markice."
Član 2
U članu 21 stav 6 riječi: „60 dana" zamjenjuju se riječima: "30 dana."
Član 3
U članu 30 stav 2 mijenja se i glasi:
„(2) Pravo na povraćaj dijela plaćene akcize može da ostvari kupac mineralnih ulja (gasnih ulja) iz člana 52 stav 3 tačka 4 alineja 3 ovog zakona, koje se koristi za grijanje."
Član 4
U članu 47 stav 2 mijenja se i glasi:
„(2) Svitkom duvana iz stava 1 ovog člana smatraju se dvije cigarete čija dužina bez filtera ili muštikle je duža od 8cm, ali nije duža od 11cm; tri cigarete koje bez filtera, odnosno muštikle su duže od 11cm, ali nijesu duže od 14cm, i tako dalje."
Član 5
Član 48 mijenja se i glasi:
„(1) Cigarima i cigarilosima smatraju se svici duvana koji se mogu, s obzirom na njihova svojstva i uobičajena očekivanja potrošača, pušiti, ako su:
1) sa spoljnim omotačem od prirodnog duvana;
2) punjeni smjesom izrezanom na trake i sa spoljnim omotačem uobičajene boje duvana, od rekonstituisanog duvana, koji u potpunosti pokriva proizvod, a zavisno od vrste i filtera, ali u slučaju cigara sa muštiklom ne pokriva i muštiklu, čija je jedinična težina bez filtera ili muštikle veća od 2,3 grama a najviše do 10 grama, obima najmanje 34mm.
(2) Cigarima i cigarilosima smatraju se i proizvodi koji djelimično sadrže materije koje nijesu duvan, a koji ispunjavaju kriterijume iz stava 1 ovog člana."
Član 6
U članu 49 stav 3 riječi: "kraćih i užih od 1,4 mm" zamjenjuju se riječima: „čija je širina manja od 1,5 mm."
Poslije stava 3 dodaje se novi stav koji glasi:
„(4) Duvanskim otpatkom, u smislu stava 1 tačka 2 ovog člana, smatraju se ostaci listova duvana i nusproizvodi nastali preradom duvana ili proizvodnjom, obradom ili preradom duvanskih prerađevina."
Član 7
U članu 50 stav 3 riječi: „15,00 Eura" zamjenjuju se riječima: „17,50 eura".
U stavu 4 riječi: „iznosi 36%" zamjenjuju se riječima: „iznosi 35%".
U stavu 8 poslije riječi "veće" dodaju se riječi: "ili manje".
Član 8
Poslije člana 50a dodaju se dva nova člana koji glase:
„Minimalna akciza
Član 50b
(1) Ako je obračunata akciza na cigarete iz člana 50 st. 3 i 4 ovog zakona manja od minimalne akcize utvrđene ovim zakonom, plaća se minimalna akciza koja iznosi 100% ukupne akcize (specifične i proporcionalne), utvrđene za kategoriju prosječne ponderisane maloprodajne cijene cigareta.
(2) Prosječnu ponderisanu maloprodajnu cijenu cigareta čini odnos ukupne vrijednosti svih cigareta koje su puštene u slobodan promet po maloprodajnim cijenama, sa ukupnom količinom svih cigareta stavljenih u slobodan promet u prethodnoj godini.
(3) Način i postupak utvrđivanja iznosa prosječne ponderisane maloprodajne cijene cigareta propisuje Vlada.
(4) Ministarstvo finansija utvrđuje iznos prosječne ponderisane maloprodajne cijene cigareta, u skladu sa propisom iz stava 3 ovog člana i objavljuje u „Službenom listu Crne Gore".
Član 50c
U slučaju promjene maloprodajnih cijena proizvođači i uvoznici duvanskih proizvoda dužni su da izvrše popis zaliha duvanskih proizvoda, preuzetih a neiskorišćenih akciznih markica, u magacinima veleprodaje, akciznim i carinskim skladištima i u fabrici dobavljača, za koje je plaćena akciza i za koje nije plaćena akciza na dan promjene maloprodajnih cijena i popisne liste dostave nadležnom poreskom organu i organu uprave nadležnom za duvan, najkasnije u roku od 15 dana od dana početka primjene promijenjenih maloprodajnih cijena."
Član 9
U članu 52 stav 3 tačka 3 alineja 1 riječi: „156 eura" zamjenjuju se riječima: "330 eura".
Član 10
U članu 53 stav 3 riječi: "u visini od 50% akcize" brišu se.
Poslije stava 3 dodaje se novi stav koji glasi:
"(4) Povraćaj akcize iz stava 3 ovog člana kupci mineralnih ulja ostvaruju u roku od sedam dana od dana podnošenja urednog zahtjeva nadležnom poreskom organu."
Dosadašnji stav 4 postaje stav 5.
Član 11
U članu 70 uvodna rečenica stava 1 mijenja se i glasi:
„Novčanom kaznom od 2.000 eura do 20.000 eura kazniće se za prekršaj pravno lice:".
U tački 15 poslije riječi: "su veće" dodaju se riječi: "ili manje".
St. 2, 3 i 4 mijenjaju se i glase:
„Za prekršaj iz stava 1 ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 500 eura do 1.000 eura.
Za prekršaj iz stava 1 ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 1.000 eura do 6.000 eura.
Za prekršaj iz stava 1 tačka 17c) ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom od 250 eura do 1.000 eura."
Član 12
U članu 71 uvodna rečenica stava 1 mijenja se i glasi:
„Novčanom kaznom od 2.500 eura do 20.000 eura kazniće se za prekršaj pravno lice - oslobođeni korisnik akciznih proizvoda."
St. 2 i 3 mijenjaju se i glase:
„Za prekršaj iz stava 1 ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 250 eura do 2.000 eura.
Za prekršaj iz stava 1 ovog člana kazniće se preduzetnik - oslobođeni korisnik akciznih proizvoda novčanom kaznom od 1.000 eura do 6.000 eura."
Član 13
Član 72 mijenja se i glasi:
„(1) Novčanom kaznom od 1.000 eura do 20.000 eura kazniće se za prekršaj pravno lice ako ne vodi evidenciju kupaca te opreme i ne podnese je poreskom organu na njegov zahtjev (član 60).
(2) Za prekršaje iz stava 1 ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 250 eura do 1.000 eura.
(3) Za prekršaj iz stava 1 ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 500 eura do 6.000 eura."
Član 14
Član 73 mijenja se i glasi:
„(1) Novčanom kaznom od 2.500 eura do 20.000 eura kazniće se za prekršaj pravno lice ako crveno označeno mineralno ulje koje se upotrebljava kao gorivo za grijanje upotrijebi za drugu svrhu od one za koju je određeno oznakom, odnosno ako ga prodaje za pogon motornih vozila i plovnih objekata ili drugih motora, odnosno prodaje ga za standardni rezervoar motornih vozila, plovnih objekata ili drugih motora (član 56).
(2) Za prekršaj iz stava 1 ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 250 eura do 1.000 eura.
(3) Za prekršaj iz stava 1 ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 1.000 eura do 6.000 eura."
Član 15
Poslije člana 80d dodaje se novi član koji glasi:
"Član 80e
(1) Proizvođači i uvoznici duvanskih proizvoda dužni su da izvrše popis zaliha duvanskih proizvoda, preuzetih a neiskorišćenih akciznih markica u magacinima veleprodaje, akciznim i carinskim skladištima i u fabrici dobavljača na dan stupanja na snagu ovog zakona i popisne liste dostave nadležnom poreskom organu i organu uprave nadležnom za duvan, najkasnije u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.
(2) Proizvođači i uvoznici duvanskih proizvoda dužni su da na zalihe za koje je plaćena akciza i za koje nije plaćena akciza izvrše obračun i uplate akcizu, odnosno razliku akcize prema stopama i iznosima iz člana 50 ovog zakona.
(3) Obračun akcize iz stava 2 ovog člana podnosi se nadležnom poreskom organu u roku iz člana 34 stav 1 ovog zakona.
(4) Akciza iz stava 2 ovog člana dospijeva za plaćanje u roku iz člana 35 stav 1 ovog zakona."