Montenegro · Здравоохранение, социальная защита и социальное страхование
Закон о внесении изменений и дополнений в закон о взносах на обязательное социальное страхование
Član 1
U Zakonu o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje ("Službeni list CG", br. 13/07) u članu 4 tački 24, tačka na kraju teksta zamjenjuje se tačkom i zarezom i dodaje nova tačka koja glasi:
"25) zarada zaposlenog je bruto zarada koja obuhvata zaradu za obavljeni rad i vrijeme provedeno na radu, uvećanu zaradu, naknadu zarade i druga lična primanja, koja podliježu plaćanju poreza na dohodak fizičkih lica, utvrđena zakonom, kolektivnim ugovorom i ugovorom o radu."
Član 2
U članu 5 u stavu 1 tački 13 poslije riječi "naknadu" tačka i zarez se zamjenjuju zarezom i dodaju riječi: "ako nijesu obveznici doprinosa po drugom osnovu;".
U stavu 2 tački 1 riječi: "tač. 1 do 6 i tač. 8, 9 i 10" zamjenjuju se riječima: "tač. 1 do 3 i tač. 5, 6, 8, 9 i 10".
Član 3
U članu 6 u stavu 2 tački 3 riječi: "budžet Crne Gore" zamjenjuju se riječima: "nadležni organ uprave;".
Član 4
U članu 14 stav 1 mijenja se i glasi:
"(1) Kada osiguranik ostvaruje prihode po više različitih osnova (radni odnos i dr.), doprinos za obavezno penzijsko i invalidsko osiguranje obračunava se i plaća po svim tim osnovima, do iznosa najviše godišnje osnovice doprinosa, u skladu sa ovim zakonom."
U stavu 3 riječi: "republičkog organa" zamjenjuju se riječima: "organa uprave".
Član 5
U članu 15 tački 2 riječi: "tač. 4, 7, 12, 13, 14 i 15" zamjenjuju se riječima: "tač. 4, 7, 12, 13 i 15".
U tački 3, tačka na kraju teksta zamjenjuje se tačkom i zarezom i dodaje nova tačka koja glasi:
"4) za obveznike iz člana 5 stav 1 tačka 14 ovog zakona, na teret vjerske zajednice 20,0%."
Član 6
U članu 17 u stavu 1 tački 2 riječi: "tač. 8, 12 i 13" zamjenjuju se riječima: "tač. 8, 12, 13, 20 i 23".
U stavu 1 tačka 5 mijenja se i glasi:
"5) za obveznike iz člana 5 stav 1 tačka 21 ovog zakona, na teret vjerske zajednice 9,0 %."
Član 7
U članu 21 u stavu 2 riječi: "tač. 7 i 15" zamjenjuju se riječima: "tačka 7", a riječi: "tač. 8, 19, 20 i 23" zamjenjuju se riječima: "tač. 8, 19 i 23".
U stavu 9 riječi: "budžet Crne Gore" zamjenjuju se riječima: "nadležni organ uprave".
Poslije stava 9 dodaju se četiri nova stava koji glase:
"10) Ako doprinosi za zaposlene u diplomatskom ili konzularnom predstavništvu strane države, u međunarodnoj organizaciji, kancelariji ili organizaciji koja na teritoriji Crne Gore uživa diplomatski imunitet, ne obračuna i ne uplati isplatilac ličnih primanja, doprinose iz i na lična primanja je dužan da obračuna i uplati sam zaposleni, u roku od pet dana od dana prijema tih primanja.
11) Doprinosi za penzijsko i invalidsko osiguranje i zdravstveno osiguranje za obveznike poljoprivrednike utvrđuju se rješenjem nadležnog poreskog organa, a uplaćuju se kvartalno do 15-og u mjesecu, po isteku svakog kvartala.
12) Doprinose za zdravstveno osiguranje za obveznike vlasnike poljoprivrednog zemljišta uplaćuje sam osiguranik, kvartalno do 15-og u mjesecu, po isteku svakog kvartala.
13) Bliži način i postupak obračunavanja i plaćanja doprinosa iz stava 1 ovog člana propisuje ministarstvo nadležno za poslove finansija, a doprinosa iz stava 12 ovog člana,ministarstvo nadležno za poslove poljoprivrede."
Član 8
U poglavlju VII iznad člana 22 riječi: "I PRESTANAK PLAĆANJA TOKOM GODINE" brišu se.
Član 9
Član 23 briše se.
Član 10
U članu 25 poslije riječi "zastare" dodaju se riječi: "osim zastare doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje,".
Član 11
U članu 27 riječi: "stav 2" zamjenjuju se riječima: "st. 2, 10, 11 i 12".
Član 12
U članu 29 tački 1 alineji 2 riječi: "tač. 4, 7, 12, 13, 14 i 15" zamjenjuju se riječima: "tač. 4, 7, 12, 13 i 15".
U tački 2 alineji 4 riječi: "tač. 20, 21 i 23" zamjenjuju se riječima: "tač. 20 i 23".
Član 13
Poslije člana 30 dodaje se novi član koji glasi:
"Član 30a
"Izuzetno za 2009. i 2010. godinu na primanja zaposlenog po osnovu otpremnina ne plaćaju se doprinosi za obavezno socijalno osiguranje."
Član 14
Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Crne Gore", a primjenjivaće se od 1. januara 2009. godine.