Na osnovu člana 82 stav 1 tačka 2 i člana 91 stav 2 Ustava Crne Gore, Skupština Crne Gore 24. saziva, na sjednici drugog vanrednog zasjedanja u 2012. godini, dana 27. februara 2012. godine, donijela je
Montenegro · Государственные финансы
Закон о внесении изменений и дополнений в закон о взносах на обязательное социальное страхование
Član 1
U Zakonu o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje ("Službeni list CG", br. 13/07, 79/08, 86/09 i 78/10) poslije člana 3 dodaje se novi član koji glasi:
"Član 3a
(1) Osnovica za obračun i plaćanje doprinosa je bruto zarada zaposlenog, koja obuhvata zaradu za obavljeni rad i vrijeme provedeno na radu, uvećanu zaradu, naknadu zarade i druga lična primanja utvrđena zakonom, kolektivnim ugovorom i ugovorom o radu, na koja se plaća porez na dohodak fizičkih lica.
(2) Bruto zarada zaposlenog iz stava 1 ovog člana obuhvata i naknade koje su direktno povezane sa radom i radnim učinkom (naknada za rad u radnim tijelima, grupama, timovima i sl.), na koje se plaća porez na dohodak fizičkih lica."
Član 2
U članu 4 tačka 25 briše se.
Član 3
U članu 9 tačka 1 mijenja se i glasi:
"1) za obveznike iz člana 5 stav 1 tač. 1 do 3 i tač. 8 do 10 ovog zakona čini bruto zarada zaposlenog iz člana 3a ovog zakona, pri čemu osnovica ne može biti niža od najniže mjesečne osnovice doprinosa;"
Tačka 7 mijenja se i glasi:
"7) za obveznike iz člana 5 stav 1 tačka 12 ovog zakona, čini oporezivi dohodak od samostalne djelatnosti po stvarnom dohotku, u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dohodak fizičkih lica, pri čemu osnovica ne može biti niža od prosječne mjesečne zarade u Crnoj Gori, a za obveznike od samostalne djelatnosti koji plaćaju porez u godišnjem paušalnom iznosu osnovicu čini oporezivi dohodak utvrđen u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje oporezivanje dohotka fizičkih lica;".
Član 4
U članu 10 tačka 1 mijenja se i glasi:
"1) za obveznike iz člana 6 stav 1 tač. 1 do 3 i tač. 9 do 11 ovog zakona, čini bruto zarada zaposlenog iz člana 3a ovog zakona, pri čemu osnovica ne može biti niža od najniže mjesečne osnovice doprinosa;"
Tačka 7 mijenja se i glasi:
"7) za obveznike iz člana 6 stav 1 tačka 12 ovog zakona, čini oporezivi dohodak od samostalne djelatnosti po stvarnom dohotku, u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dohodak fizičkih lica, pri čemu osnovica ne može biti niža od prosječne mjesečne zarade u Crnoj Gori, a za obveznike od samostalne djelatnosti koji plaćaju porez u godišnjem paušalnom iznosu osnovicu čini oporezivi dohodak utvrđen u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje oporezivanje dohotka fizičkih lica;".
Član 5
U članu 11 tačka 1 mijenja se i glasi:
"1) za obveznike iz člana 7 stav 1 tač.1 do 3 i tač. 7 do 9 ovog zakona, čini bruto zarada zaposlenog iz člana 3a ovog zakona, pri čemu osnovica ne može biti niža od najniže mjesečne osnovice doprinosa;"
Tačka 5 mijenja se i glasi:
"5) za obveznike iz člana 7 stav 1 tačka 10 ovog zakona, čini oporezivi dohodak od samostalne djelatnosti po stvarnom dohotku, u skladu sa zakonom koji uređuje porez na dohodak fizičkih lica, pri čemu osnovica ne može biti niža od prosječne mjesečne zarade u Crnoj Gori, a za obveznike od samostalne djelatnosti koji plaćaju porez u godišnjem paušalnom iznosu osnovicu čini oporezivi dohodak utvrđen u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje oporezivanje dohotka fizičkih lica;".
Član 6
Naziv potpoglavlja 5. poslije člana 13 mijenja se i glasi:
"5. Najviša godišnja osnovica za plaćanje doprinosa".
Član 7
U članu 14 stav 2 mijenja se i glasi:
"(2) Najviša godišnja osnovica plaćanja doprinosa za 2012. godinu iznosi 50.000,00 Eura.«
U stavu 4 riječ "finansije" zamjenjuje se riječima: "poslove finansije".
Poslije stava 4 dodaje se novi stav koji glasi:
"(5) Bliži način i postupak obustave plaćanja, odnosno povraćaja doprinosa po osnovu ostvarenja najviše godišnje osnovice propisuje ministarstvo nadležno za poslove finansija. "
Član 8
U članu 18a poslije stava 2 dodaju se dva nova stava koji glase:
"(3) Doprinosi se ne plaćaju na lična primanja ostvarena u obliku robe, poklona i kod činjenja ili pružanja pogodnosti zaposlenom, osim ako se ta lična primanja daju kao kompenzacija za neisplaćenu zaradu.
(4) Za zaposlene u diplomatsko-konzularnim predstavništvima i misijama Crne Gore u inostranstvu ne plaćaju se doprinosi na poseban dodatak na osnovnu zaradu, posebne naknade troškova (za zdravstveno osiguranje, porodiljsko odsustvo, za stanovanje, dio za školovanje djece, za slučaj smrti u inostranstvu) i druga primanja (otpravničko, žeransko i funkcionalno primanje i primanje za izdržavanje članova porodice), u skladu sa propisima koji uredjuju prava i obaveze zaposlenih u diplomatsko-konzularnim predstavništvima i misijama Crne Gore u inostranstvu.«
Član 9
Član 22 mijenja se i glasi:
"(1) Obveznik doprinosa koji je sam platio doprinose, odnosno kome su u njegovo ime i u njegovu korist plaćeni doprinosi iz osnovice koja prelazi iznos najviše godišnje osnovice za kalendarsku godinu ima pravo na povraćaj više plaćenih doprinosa.
(2) Poslodavac, odnosno isplatilac prihoda koji je u svoje ime, a u korist osiguranika platio doprinose na osnovicu koja prelazi iznos najviše godišnje osnovice za kalendarsku godinu ima pravo na povraćaj više plaćenih doprinosa.
(3) Zahtjev za povraćaj više plaćenih doprinosa obveznik doprinosa iz st. 1 i 2 ovog člana podnosi nadležnom poreskom organu po isteku godine.
(4) O zahtjevu iz stava 3 ovog člana nadležni poreski organ odlučuje rješenjem."
Član 10
Ovaj zakon stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Crne Gore".