Montenegro · Государственные финансы
Закон о внесении изменений и дополнений в закон о налоге на прибыль юридических лиц
Član 1
U Zakonu o porezu na dobit pravnih lica ("Službeni list RCG", br.65/01 i 80/04), u članu 1 stavu 1 poslije riječi: "zakonom se" dodaju se riječi: "uređuje sistem i".
U stavu 2 riječ "Republike" briše se.
Član 2
U članu 3 stavu 1 riječi: "Republici Crnoj Gori (u daljem tekstu: Crna Gora)" zamjenjuju se riječima: "Crnoj Gori".
Član 3
U članu 4 stav 6 mijenja se i glasi:
"(6) Predmet oporezivanja nerezidenta koji nema stalnu poslovnu jedinicu su prihodi iz člana 29 stav 1 tačka 2) ovog zakona."
Član 4
U članu 5 stavu 1 tač. 3), 4) i 7) mijenjaju se i glase:
"3) kamata, ako terete rezidenta ili nerezidenta preko njegove stalne poslovne jedinice u Crnoj Gori;
4) dividendi i udjela u dobiti isplaćenih od strane rezidenta;
7) nepokretnosti i prava na nepokretnostima koje se nalaze u Crnoj Gori;".
U stavu 3, kao i u drugim članovima, riječi: "Ministar nadležan" zamjenjuju se riječima: "Ministarstvo nadležno".
Član 5
Član 6 mijenja se i glasi:
"(1) Porez na dobit ne plaćaju: državni organi, organi državne uprave, organi lokalne uprave, javni fondovi, javne ustanove, turističke organizacije, sportski klubovi, sportska društva i savezi, vjerske zajednice, umjetnička udruženja, političke stranke, komore, sindikati i nevladine organizacije, ako su u skladu sa posebnim zakonom osnovane za obavljanje nedobitne djelatnosti.
(2) Izuzetno, ako lica iz stava 1 ovog člana obavljaju dobitnu djelatnost, ta lica su obveznici poreza na dobit za tu djelatnost."
Član 6
U članu 7 poslije stava 2 dodaje se novi stav koji glasi:
"(3) Kod određivanja poreske osnovice za lica iz člana 6 stav 2 ovog zakona, prihodi od obavljanja nedobitne djelatnosti, stvarni ili srazmjerni troškovi u vezi sa tom djelatnošću izuzimaju se iz poreske osnovice."
Član 7
Član 9 mijenja se i glasi:
" Prihodi od dividendi i udjela u dobiti drugih pravnih lica izuzimaju se iz poreske osnovice primaoca, ako je njihov isplatilac obveznik poreza po ovom zakonu."
Član 8
U članu 11 poslije tačke 7) dodaje se nova tačka koja glasi:
" 8) ispravka vrijednosti pojedinačnih potraživanja kod lica kojima se istovremeno duguje;"
Dosadašnja tačka 8) postaje tačka 9).
Član 9
U članu 13 stavu 1 poslije riječi "sredstava" dodaju se riječi: "i ulaganja u nepokretnosti."
U stavu 2 riječi: "200 Eura" zamjenjuju se riječima: "300 Eura".
Član 10
U članu 14 riječi:" do 3%" zamjenjuje se riječima:" do 3,5%".
Član 11
Član 18 mijenja se i glasi:
"(1) Rezervisanja (rezerve) kod banaka priznaju se kao rashod najviše do iznosa utvrđenog zakonom kojim se uređuje poslovanje banaka.
(2) Rezervisanja od posebnih rizika kod berzansko posredničkih društava, priznaju se kao rashod u obračunatim iznosima, a najviše do iznosa koji je utvrđen propisima kojima su uređene hartije od vrijednosti.
(3) Tehnička rezervisanja kod osiguravajućih društava priznaju se kao rashod u obračunatim iznosima, a najviše do iznosa utvrđenog zakonom kojim je uređeno osiguranje.
(4) Rezervisanja po osnovu obnovljivih prirodnih bogatstava, garancija kod prodaje proizvoda i usluga (garantni rok), očekivanih gubitaka po osnovu sudskih sporova (delikatnih ugovora), priznaju se kao rashod u skladu sa propisima kojima je uređeno računovodstvo, a rezervisanja po osnovu otpremnina i jubilarnih nagrada najviše do iznosa utvrđenog zakonom o radu.
(5) Rezervisanja iz ovog člana priznaju se na način da se prihodi izuzimaju, a rashodi priznaju, tako da se u poresku osnovicu ponovo ne uključuju prihodi i rashodi koji su prethodno povećavali i smanjivali poresku osnovicu."
Član 12
U članu 21 stav 2 mijenja se i glasi:
" (2) Prihodi od kapitalnih dobitaka uključuju se u poresku osnovicu u godini u kojoj su ostvareni, u visini od 50 %."
St. 3, 4 i 5 brišu se.
Član 13
Član 24 mijenja se i glasi:
"Nabavna cijena imovine, za svrhe određivanja kapitalnog dobitka je cijena po kojoj je poreski obveznik stekao imovinu, odnosno procijenjena fer vrijednost imovine, utvrđena u skladu sa propisima kojima je uređeno računovodstvo, umanjena za troškove amortizacije, utvrđene na način predviđen ovim zakonom."
Član 14
Član 26 mijenja se i glasi:
"(1) Prenos imovine u slučaju statusnih promjena (pripajanje, spajanje ili podjela) i raspodjela akcijskog kapitala, ne smatra se prodajom imovine u smislu ovog zakona.
(2) Poreska obaveza po osnovu kapitalnih dobitaka iz stava 1 ovog člana nastaje u trenutku kad pravno lice, koje je nastalo statusnom promjenom, izvrši prodaju imovine preuzete po osnovu statusne promjene.
(3) Kapitalni dobitak iz stava 2 ovog člana obračunava se kao razlika između prodajne cijene imovine i njene knjigovodstvene vrijednosti, utvrđene u skladu sa računovodstvenim propisima, umanjene za troškove amortizacije utvrđene na način predviđen ovim zakonom.
(4) Pravo na odlaganje plaćanja poreza na dobit za kapitalne dobitke ostvarene na način iz stava 1 ovog člana stiče se ako je vlasnik pravnog lica koje je izvršilo prenos imovine prilikom pripajanja, spajanja ili podjele dobio naknadu u obliku akcija ili udjela u pravnom licu na koje je prenos imovine izvršen, kao i eventualnu gotovinsku naknadu, čiji iznos ne prelazi 10% nominalne vrijednosti dobijenih akcija, odnosno udjela."
Član 15
Član 29 mijenja se i glasi:
"(1) Obveznik poreza na dobit dužan je da obračuna, obustavi i uplati porez po odbitku na prihode isplaćene po osnovu:
1) dividendi i udjela u dobiti koji se isplaćuju rezidentnim i nerezidentnim pravnim i fizičkim licima;
2) kamata, naknada za autorska prava i druga prava intelektualne svojine, kapitalnog dobitka, naknada za zakup pokretne i nepokretne imovine, naknada po osnovu konsalting usluga, usluga istraživanja tržišta i revizorskih usluga, koje se isplaćuju nerezidentnom pravnom licu.
(2) Porez po odbitku plaća se po stopi od 9 % na osnovicu koju čini iznos bruto prihoda.
(3) Porez po odbitku obračunava se i plaća po propisima koji važe u momentu isplate prihoda.
(4) Porez po odbitku plaća i poslovna jedinica nerezidentnog pravnog lica kada vrši isplatu naknada iz stava 1 tačka 2 ovog člana.
(5) Izuzetno od stava 4 ovog člana, ako se naknada pripisuje kao prihod poslovnoj jedinici nerezidentnog pravnog lica, ne plaća se porez po odbitku."