Na osnovu člana 82 stav 1 tačka 2 Ustava Crne Gore i Amandmana IV stav 1 na Ustav Crne Gore, Skupština Crne Gore 28. saziva, na Sedmoj sjednici Drugog redovnog (jesenjeg) zasijedanja u 2025. godini, dana 27. decembra 2025. godine, donijela je
Montenegro · Здравоохранение, социальная защита и социальное страхование
Закон о внесении изменений и дополнения в закон о взносах на обязательное социальное страхование
Član 1
U Zakonu o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje („Službeni list CG”, br. 13/07, 79/08, 86/09, 78/10, 14/12, 62/13, 8/15, 22/17, 42/19, 59/21, 145/21, 152/22 i 94/24), u članu 4 stav 1 poslije tačke 11 dodaje se nova tačka koja glasi:
„11a) dopunska preduzetnička djelatnost je djelatnost koju obavlja fizičko lice koje je u radnom odnosu, u skladu sa zakonom kojim se uređuje oblast privrednih društava;”
Član 2
U članu 5 stav 1 na kraju tačke 15 tačka se zamjenjuje tačka-zarezom i dodaje se nova tačka koja glasi:
„16) lica koja obavljaju dopunsku preduzetničku djelatnost.”
Član 3
U članu 9 tačka 7 riječ: „planiranog” zamjenjuje se riječju: „procijenjenog”.
Na kraju tačke 10 tačka se zamjenjuje tačka-zarezom i dodaje nova tačka koja glasi:
„11) za obveznike iz člana 5 stav 1 tačka 16 ovog zakona osnovica se utvrđuje u zavisnosti od visine ostvarenog, odnosno procijenjenog godišnjeg prometa, i to:
- do 9.000,00 eura, 60% prosječne mjesečne zarade u Crnoj Gori,
- do 15.000,00 eura, 100% prosječne mjesečne zarade u Crnoj Gori,
- preko 15.000,00 eura, 150% prosječne mjesečne zarade u Crnoj Gori, s tim da obveznik može da plaća doprinos na osnovicu iznad iznosa utvrđenog u al. 1 do 3 ove tačke.”
Član 4
U članu 15 tačka 2 riječi: „13 i 15 ovog zakona” zamjenjuju se riječima: „13, 15 i 16 ovog zakona”.
Član 5
U članu 18a stav 2 riječi: „minimalne zarade,” zamjenjuju se riječima: „70% prosječne mjesečne bruto zarade ostvarene u prethodnoj godini u Crnoj Gori prema podacima organa nadležnog za poslove statistike”.
Član 6
Član 18d mijenja se i glasi:
„Pravo na oslobađanje od plaćanja doprinosa ostvaruje lice koje ostvari dohodak po osnovu ličnih primanja ili samostalne djelatnosti od poslodavca koji nije registrovan u Crnoj Gori, na osnovu stečenog statusa digitalnog nomada u skladu sa zakonom kojim se uređuje boravak i rad stranaca.”
Član 7
U članu 21 stav 4 riječi: „člana 5 stav 1 tačka 12” zamjenjuju se riječima: „člana 5 stav 1 tač. 12 i 16”.
Član 8
Ovaj zakon stupa na snagu danom objavljivanja u „Službenom listu Crne Gore”, a primjenjivaće se od 1. januara 2026. godine.