Na osnovu člana 82 stav 1 tačka 2 Ustava Crne Gore i Amandmana IV stav 1 na Ustav Crne Gore, Skupština Crne Gore 25. saziva, na osmoj sjednici drugog redovnog (jesenjeg) zasijedanja u 2013. godini, dana 27.decembra 2013. godine, donijela je
Montenegro · Здравоохранение, социальная защита и социальное страхование
Закон о внесении изменений и дополнения в закон о взносах на обязательное социальное страхование
Član 1
U Zakonu o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje („Službeni list CG“, br. 13/07, 79/08, 86/09, 78/10 i 14/12) u članu 9 tačka 7 mijenja se i glasi:
„7) za obveznike iz člana 5 stav 1 tačka 12 ovog zakona, koji plaćaju porez u godišnjem paušalnom iznosu, čini oporezivi dohodak utvrđen u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje porez na dohodak fizičkih lica, a za obveznike koji porez plaćaju po stvarnom dohotku, osnovica se utvrđuje u zavisnosti od visine ostvarenog, odnosno planiranog godišnjeg prometa i to:
- do 9.000,00 eura, 60% prosječne mjesečne zarade u Crnoj Gori,
- do 15.000,00 eura, 100% prosječne mjesečne zarade u Crnoj Gori,
- preko 15.000,00 eura, 150% prosječne mjesečne zarade u Crnoj Gori,
s tim da obveznik može da plaća doprinos na osnovicu iznad iznosa utvrđenog u al. 1 do 3 ove tačke;“.
Član 2
U članu 10 tačka 7 mijenja se i glasi:
„7) za obveznike iz člana 6 stav 1 tačka 12 ovog zakona, koji plaćaju porez u godišnjem paušalnom iznosu, čini oporezivi dohodak utvrđen u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje porez na dohodak fizičkih lica, a za obveznike koji porez plaćaju po stvarnom dohotku, osnovica se utvrđuje u zavisnosti od visine ostvarenog, odnosno planiranog godišnjeg prometa i to:
- do 9.000,00 eura, 60% prosječne mjesečne zarade u Crnoj Gori,
- do 15.000,00 eura, 100% prosječne mjesečne zarade u Crnoj Gori,
- preko 15.000,00 eura, 150% prosječne mjesečne zarade u Crnoj Gori;“.
Član 3
U članu 11 tačka 5 mijenja se i glasi:
„5) za obveznike iz člana 7 stav 1 tačka 9 ovog zakona, koji plaćaju porez u godišnjem paušalnom iznosu, čini oporezivi dohodak utvrđen u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje porez na dohodak fizičkih lica, a za obveznike koji porez plaćaju po stvarnom dohotku, osnovica se utvrđuje u zavisnosti od visine ostvarenog, odnosno planiranog godišnjeg prometa i to:
- do 9.000,00 eura, 60% prosječne mjesečne zarade u Crnoj Gori,
- do 15.000,00 eura, 100% prosječne mjesečne zarade u Crnoj Gori,
- preko 15.000,00 eura, 150% prosječne mjesečne zarade u Crnoj Gori;“.
Član 4
Član 26 mijenja se i glasi:
„(1) Novčanom kaznom od 2.000 eura do 20.000 eura kazniće se za prekršaj pravno lice, ako kao isplatilac prihoda na koje se plaćaju doprinosi za obavezno socijalno osiguranje na prihode ne obračuna, netačno obračuna, ne obustavi ili ne uplati doprinose prilikom svake isplate prihoda (član 21 st. 1, 3, 4, 5, 6, 7 i 8).
(2) Za prekršaj iz stava 1 ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu, državnom organu, organu državne uprave, odnosno organu lokalne samouprave i lokalne uprave, novčanom kaznom od 500 eura do 1.000 eura.
(3) Za prekršaj iz stava 1 ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 1.000 eura do 6.000 eura.“
Član 5
Član 27 mijenja se i glasi:
„Novčanom kaznom od 250 eura do 2.000 eura kazniće se za prekršaj obveznik doprinosa – fizičko lice koje ne uplati doprinose za obavezno socijalno osiguranje u propisanom roku (član 21 st. 2, 10, 11 i 12).“
Član 6
Poslije člana 32 dodaje se novi član koji glasi:
» Član 32a
Danom početka primjene ovog zakona prestaje da važi član 137 Zakona o izmjenama i dopunama zakona kojima su propisane novčane kazne za prekršaje („Službeni list CG“, broj 40/11).«
Član 7
Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u “Službenom listu Crne Gore”, a primjenjivaće se od 1. januara 2014. godine.