Na osnovu člana 82 stav 1 tačka 2 i člana 91 stav 2 Ustava Crne Gore, Skupština Crne Gore 24. saziva, na sedmoj sjednici drugog redovnog zasijedanja u 2010. godini, dana 22. decembra 2010. godine, donijela je
Montenegro · Zdravstvena I Socijalna Zaštita I Socijalno Osiguranje
Zakon o izmjenama i dopunama zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje
Član 1
U Zakonu o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje (“Službeni list CG”, br. 13/07, 79/08 i 86/09) u članu 4 tačka 25 mijenja se i glasi:
„zarada zaposlenog je bruto zarada koja obuhvata zaradu za obavljeni rad i vrijeme provedeno na radu, uvećanu zaradu, naknadu zarade i druga lična primanja koja podliježu plaćanju poreza na dohodak fizičkih lica, utvrđena zakonom, kolektivnim ugovorom i ugovorom o radu, osim otpremnina, solidarnih i socijalnih pomoći, naknada za odvojeni život i jubilarnih nagrada.“
Član 2
U članu 14 st. 2 i 3 mijenjaju se i glase:
„Najviša godišnja osnovica plaćanja doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje za 2011. godinu iznosi 43.000,00 Eura.
Osnovica iz stava 2 ovog člana usklađuje se godišnje prema kretanju prosječne zarade u Crnoj Gori u prethodnoj kalendarskoj godini, a prema podacima organa uprave nadležnog za poslove statistike.“
Član 3
U članu 16 poslije tačke 4 dodaje se nova tačka koja glasi:
„5) 28% za obveznike raspoređene na radna mjesta na kojima se 12 mjeseci efektivnog rada računa kao 24 mjeseca staža osiguranja.“
Član 4
Poslije člana 18 dodaje se novo poglavlje i novi član koji glase:
„IVa OSLOBOĐENJE OD PLAĆANJA DOPRINOSA NA LIČNA PRIMANJA
Član 18a
Doprinosi se ne plaćaju na lična primanja fizičkih lica do iznosa određenog zakonom kojim se uređuje porez na dohodak fizičkih lica.
Izuzetno od stava 1 ovog člana, doprinosi se ne plaćaju na primanja po osnovu otpremnina, solidarnih i socijalnih pomoći, naknada za odvojeni život i jubilarnih nagrada.“
Član 5
Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u „Službenom listu Crne Gore“, a primjenjivaće se od 1. januara 2011. godine.